FANDOM

Pagina prezintă conținut CC-BY-SA de pe un site extern. (vezi autorii)
Detective Conan
Fără Wiki
Data crearii
Numarul de pagini
Ultima verificare
Fanon
Alte Informații
Genul
Media
Demografía Shōnen

Detectiv Conan (名探偵コナン Meitantei Conan?) este o serie manga manga Japoneză cu detectivi scrisă și ilustrată de Gosho Aoyama. Seria este serializată în revista Weekly Shōnen Sunday publicată de către Shogakukan încă din 19 ianuarie 1994 și a fost adunată în 84 de volume tankōbon. Datorită unor considerații legale cu denumirea Detective Conan, varianta în limba engleză a fost renumită în Case Closed.[1] Povestea este centrată asupra protagonistului Shinichi Kudo, un detectiv licean care a fost transformat într-un copil în timp ce investiga antagoniștii principali ai seriei, Organizația Neagră.

Varianta anime a seriei Meitantei Conan este realizată de Yomiuri Telecasting Corporation și TMS Entertainment. Seria anime a dus la producerea unor filme animate, animații video originale, jocuri video, discuri audio și episoade lvie action. În anul 2009, a fost lansat un episod special numit Lupin the 3rd vs. Detective Conan care conține personaje din Lupin III.

Volumele tankōbon au vândut peste 140 de milioane de copii în Japaonia. În 2001, seria manga a primit Shogakukan Manga Award în categoria shōnen. Seria anime a fost bine primită, fiind clasată în top douăzeci în sondajele Animage între 1996 și2001. În clasamentul televiziunii Japoneze de anime, episoadele seriei Detectiv Conan au fost clasate în top șase săptămânal. Atât seria manga, cât și cea anime, au avut reacții pozitive din partea criticilor pentru intriga și cazurile prezentate.

Subiect Edit

Shinichi Kudo este un detectiv licean care lucrează câteodată împreună cu poliția pentru a rezolva cazuri. În timpul unei investigații, este atacat de către Gin și Vodka, membrii unui sindicat criminal cunoscut drept Organizația Neagră. Aceștia îl forțează să înghită o otravă experimentașă denumită APTX 4869 pentru a nu lăsa dovezi. Un efect secundar rar al otrăvii îl transformă într-un copil în loc să îl omoare. Adoptând pseudonimul Conan Edogawa, Shinichi își ascunde identitatea pentru a investiga Organizația Neagră.

În 2007, Aoyama a spus că are finalul planificat, însă nu dorește să termine seria încă.

Also on FANDOM

Random Wiki